2015. december 21., hétfő

Pillekönnyű vajas-sajtos pogácsa

Hozzávalók kb. 65 darabhoz:
50 dkg liszt (fele rétesliszt)
25 dkg vaj
1 tojás + 1 tojás sárgája
1 dl tejföl
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
2 dkg élesztő
7 dkg olasz jellegű sós, kemény reszelt sajt
A tetejére:
1 tojás sárgája pici fehérjével keverve
3 dkg olasz jellegű sós, kemény reszelt sajt


Elkészítés: A lisztben a vajat szétmorzsoltam, az élesztőt nem futtattam, csak belemorzsoltam! A többi hozzávalóval összegyúrtam, 10 percig letakarva pihentettem.

Kb. félujjnyira kinyújtottam, a kimaradt tojásfehérjével lekentem, rászórtam kb. 7 dkg sajtot, feltekertem, mint a bejglit, két szélét benyomkodtam, sodrófával kicsit lenyomkodtam, letakarva újabb 10 percig pihentettem.

Kb. ujjnyira kinyújtottam, kis pogácsaszaggatóval kiszaggattam, sütőpapírral bélelt nagy tepsibe sorakoztattam. Tetejét tojássárgájával lekentem, meleg helyen kb. 50 percig kelesztettem.

Csipet sajtot tettem a tetejükre, és előmelegített 190 fokos (légkeveréssel) sütőben kb. 15-17 perc alatt megsütöttem.

Forrás:
http://www.mindmegette.hu/pillekonnyu-vajas-sajtos-pogacsa.recept

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése