2013. március 10., vasárnap

Falafel


·       0,5 kg csicseriborsó
·       fél fej fokhagyma
·       1 csokor petrezselyem
·       2 ek római kömény
·       1 ek fűszerkeverék (örölt koriander, pirospaprika, bors, majoranna, szegfűszeg )
·       fél ek só
·       fél ek szódabikarbóna
·       chilipaprika (én őröltet használtam)
·       fél fej vöröshagyma


1.    A borsót megmossuk, és 12 órán keresztül áztatjuk.
2.    A hagymákat, a petrezselymet, a paprikát és a borsót késes aprítóval összeaprítjuk. (Ha jó darálónk van, akkor ledaráljuk. Én még utána botmixerrel pépesre mixeltem.)
3.    Összekeverjük a fűszerek felével. Egy nagy tálba tesszük, szépen szétsimítjuk, és rászórjuk a fűszerek másik felét.Legalább három órát állni hagyjuk. (Nekem egy éjszaka állt a hűtőben). Ez nagyon fontos, mert ekkor áll szépen össze, és nem esik szét sütés közben.
4.    Ha eleget állt, összekeverjük az egészet, és belekeverjük a szódabikarbónát is.
5.    Vizes kézzel kis gombócokat formázunk belőle, és forró olajban, de lassú tűzön sütjük. Ha nem elég meleg az olaj, nem sikerül.

Forrás:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése